Friday, March 26, 2010

Radhi OAG mamai makan pil tidur

Oleh Murni Wan Omar
murni@hmetro.com.my

2010/03/23

PETALING JAYA: “Saya berada dalam keadaan tidak waras dan separuh sedar akibat di bawah pengaruh pil tidur,” dakwa pelakon dan bekas vokalis kumpulan OAG, Radhi Razali yang mengakui ada menghantar SMS kepada isterinya, Shazlin Sharif.

BINCANG...Radhi (kiri) bersama peguambelanya Musa Awang di Mahkamah Syariah Petaling Jaya.

Dia berkata demikian ketika menjawab soalan Hakim Syarie Ghazali Ahmad di Mahkamah Rendah Syariah di sini, semalam, berhubung penyata pembelaan yang tercatat dia mengaku ada menghantar SMS kepada Shazlin pada 27 Julai 2008.

GHAZALI: Kamu mengaku ada menghantar SMS, kamu sedar atau tidak ketika itu?
RADHI: Maksud sedar?
GHAZALI: Kamu waras atau tidak ketika menghantar SMS itu?
RADHI: Mungkin separuh sedar mungkin tidak.

GHAZALI: Kenapa?
RADHI: Ketika itu mungkin saya dipengaruhi ubat tidur.

GHAZALI: SMS yang kamu hantar ini panjang?
RADHI: Saya banyak hantar SMS kepada dia (Shazlin).

GHAZALI: Kamu faham atau tidak maksud SMS yang kamu hantar ini?
RADHI: Saya pun tidak faham, banyak sangat saya hantar, saya pun tidak ingat.

Menjawab soalan peguam syarie Musa Awang yang mewakili dirinya, Radhi berkata sekitar Februari 2009 dia tidak ingat ada menceraikan isterinya melalui panggilan telefon dan tidak mempunyai niat untuk menceraikan Shazlin.

Bagaimanapun menjawab soalan berhubung SMS yang dihantar kepada isterinya, Radhi berkata, ‘terus terang saya kata tidak tahu apa yang saya hantar. Saya sampai sekarang tidak faham dengan diri saya sendiri’.

Sementara itu, Radhi kelihatan tidak selesa apabila diasak bertalu-talu oleh peguam syarie Rubiah Jaffar berhubung kejadian dia ada melafazkan cerai talak tiga melalui telefon yang didakwa Shazlin berlaku pada Februari 2009.

RUBIAH: Pada Februari 2009, kamu ada terima SMS atau panggilan daripada defendan?
RADHI: Tidak ada.

RUBIAH: Saya katakan kamu bukan tidak ingat, tetapi pura-pura tidak ingat?
RADHI: Tidak setuju.
Prosiding bersambung 19 April ini.

Pasangan itu sebelum ini sudah bersetuju untuk bercerai secara baik namun mereka perlu membuat pengesahan lafaz cerai talak tiga melalui telefon yang didakwa dilakukan pada hujung Februari 2009.

Shazlin mendakwa Radhi ada melakukan lafaz talak kali kedua sekitar Februari 2009, yang berbunyi ‘aku ceraikan kau (Shazlin) dengan talak tiga terus’ menerusi telefon pada jam 11.40 pagi.

No comments:

Post a Comment

musa awang: Lafaz Ta’liq Selepas Akad Nikah Bagi Negeri Di Mal...

musa awang: Lafaz Ta’liq Selepas Akad Nikah Bagi Negeri Di Mal... : (gambar hiasan) Lafaz ta’liq adalah lafaz talak tergantung yang dibaca d...