Profile Kami

SEJARAH

Tetuan Musa Awang & Associates ditubuhkan pada 1 April 2001, iaitu setelah lebih 2 tahun pemilik utama, Tuan Musa Awang berkerja menimba pengalaman di dua firma peguam.

Pada Mei 2016, firma ini telah dijenamakan semula menggunakan nama M.A & Associates.


PEGUAM SYARIE

TUAN MUSA BIN AWANG
Pingat Pangkuan Negara (P.P.N)
Sarjana Muda Syariah (Undang-Undang) Kepujian, Universiti Malaya (UM).
Diploma Lanjutan Syariah & Amalan Guaman, Universiti Islam Antarabangsa (UIAM).
Sijil Mediasi, Accorp Group, Sydney Australia.
Peguam Syarie Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Putrajaya, Labuan, Selangor, Perak, Pahang, Negeri Sembilan & Kelantan. 


CIK NUR SAIDAH BINTI MD. ARIS
Sarjana Muda Syariah & Kehakiman Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS).
Diploma Lanjutan Syariah & Amalan Guaman, Universiti Islam Antarabangsa (UIAM).
Peguam Syarie Negeri Sembilan & Selangor.

PUAN SITI KHADIJAH BINTI AMINUDDIN
Sarjana Muda Syariah & Kehakiman, Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS).
Diploma Lanjutan Syariah & Amalan, DSLA, Universiti Teknologi Mara (UiTM)
Peguam Syarie Negeri Sembilan, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Putrajaya, Labuan & Selangor. 


PELATIH DALAM KAMAR


AHMAD RIB'IEBIN ISA
Sarjana Muda Syariah, Universiti Malaya (UM).

MOHAMAD TOLHAH BIN BAHARUDDIN
Sarjana Muda Syariah, Universiti Malaya (UM).


KAKITANGAN SOKONGAN

PUAN NORMALA BINTI MOHD YUSOF

Diploma Pengurusan & Pentadbiran, UiTM

ENCIK BADZLI BIN YUSUFF

Penghantar Notis (Sambilan)


SISTEM PENGURUSAN PELANGGAN

Kami mengaplikasikan Sistem Pengurusan Pelanggan SPP) dalam menyimpan data-data dan rekod-rekod pelanggan.

Sistem ini berfungsi menyimpan data-data dan rekod-rekod pelanggan secara BERKOMPUTER menggunakan perisian yang dijana oleh lulusan tempatan dalam bidang komputer, antaranya :

• Fungsi simpanan maklumat pelanggan.
• Fungsi simpanan maklumat kewangan.
• Fungsi simpanan rekod anak guam.
• Fungsi simpanan maklumat defendan
• Fungsi cetakan resit dan penyata pelanggan
• Fungsi carian data
• Fungsi edit dan padam data
• Fungsi kata laluan keseluruhan sistem
• Fungsi ID pekerja berserta kata laluan
• Fungsi peringatan KES failing
• Fungsi pengasing tarikh mengikut tarikh Sebutan,Bicara dan Keputusan
• Fungsi diari atau appointment date
• Fungsi akaun pejabat
• Fungsi Cetakan penyata pejabat mengikut bulan
• Fungsi hantar penyata dan resit melalui Email dan lain-lain


SUASANA PEJABAT BERKONSEPKAN "HOME LIVING"