Sunday, March 29, 2009

Serah semula saman kepada Roslin

Tuesday, March 24, 2009



FAIZAH hadir di Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya semalam bagi mengesahkan penceraian dengan Roslin.





PETALING JAYA - Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam mengarahkan Faizah Mohamad menyerahkan sekali lagi notis saman berhubung permohonan pengesahan lafaz cerai kepada suaminya, pemain perseorangan badminton negara, Muhammad Roslin Hashim (gambar).

Hakim syarie, Jamil Ahmad memutuskan demikian setelah dimaklumkan oleh peguam syarie, Musa Awang bahawa notis saman yang diberikan pada 12 Mac lalu gagal diterima dengan sempurna oleh defendan (Roslin).

Mahkamah turut menetapkan 27 April depan untuk sebutan semula kes supaya kedua-dua pihak hadir bagi memberi keterangan masing-masing.

Terdahulu, Musa yang mewakili Faizah, 32, berkata, Roslin juga telah memfailkan permohonan yang sama pada 23 Februari lalu di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur.

"Bagaimanapun, kami telah memfailkan kes ini pada 20 Februari lalu dan mengikut undang-undang, keutamaan diberikan kepada kes yang difailkan terlebih dahulu.

"Sehubungan itu, kami telah berbincang dengan peguam Roslizam Rahim yang mewakili Roslin dan mereka bersetuju untuk menarik balik kes yang difailkan di Mahkamah Rendah Syariah

No comments:

Post a Comment

musa awang: Lafaz Ta’liq Selepas Akad Nikah Bagi Negeri Di Mal...

musa awang: Lafaz Ta’liq Selepas Akad Nikah Bagi Negeri Di Mal... : (gambar hiasan) Lafaz ta’liq adalah lafaz talak tergantung yang dibaca d...